Digitaal toetsen (deel 2b): Waarom nog meer…

aangepast 22 januari 2012

Extra editie!

De afgelopen week heb ik me regelmatig afgevraagd hoe andere collega’s dingen doen en hoe digitaal toetsen bij andere onderwijsinstellingen wordt aangepakt. Dat had onderstaande opmerkingen en links tot  gevolg. Een beetje willekeurige verzameling in de volgorde waarop ik ze tegenkwam op internet.

Een grote groep studenten verspreid over meerdere lokalen tegelijkertijd digitaal toetsen? Een mooi voorbeeld bij de VU in Amsterdam via het blog van collega Silvester Draaijer (DE digitaal toetsexpert van NL ;-)). Neem vooral ook eens een kijkje bij het Onderwijscentrum van de VU.

En dit is een leuke over fraude. Digitaal toetsen en fraude? Hier kijk zelf maar in het blog van Manon Bonefaas.

SURFACADEMY besteed redelijk veel aandacht aan digitaal toetsen.

Ook op SURFspace is veel te vinden over digitaal toetsen.

Voor- en nadelen van digitaal toetsen in Wikibooks Onderwijstechnologie. Hoeveel deelnemers heeft QMP volgens deze pagina wereldwijd?

De TU Delft bericht over digitaal toetsen: “De TU Delft beschikt over een aantal toetsystemen.” Meerdere toetssystemen naast elkaar, maar dat doen we bij Hogeschool Zuyd ook (QMP en Blackboard). De TU gebruikt Maple TA als belangrijkste toetssysteem.

En tot slot (voor dit bericht): De Special Interest Groep (SIG) Digitaal toetsen opgericht door SURFfoundation op LinkedIn.

Geef een reactie